Správne chudnutie: bez hladovania a jojo efektu

Správne chudnutie

Každý kto chce schudnúť, mal by chudnúť v prvom rade zdravo. Či už chce schudnúť 3, 5, 20 alebo 50 a viac kíl mal by v prvom rade dbať na svoje zdravie. Viete aké je to správne chudnutie?

Obezita je veľmi závažné civilizačné ochorenie, ktoré je spojené s celou radou zdravotných komplikácií, vrátane cukrovky a predstavuje tak nielen zdravotný ale i celospoločenský problém.

Existujú dva druhy obezity:

1.) mužský typ obezity (typ jablko): postihuje mužov ale i ženy. Tukový vankúš je nahromadený v brušnej dutine. Táto obezita je vysoko riziková a spojená s výskytom kardiovaskulárnych ochorení ako infarkt, mozgová príhoda…Samozrejmosťou je aj postihnutie kĺbov ako predčasná artróza a psychické problémy spojené s obezitou.

Zaujímavosť: tento typ obezity je dôsledkom tzv. šetrného genotypu, ktorý sa vyvinul u časti populácie v priebehu času. Zvýhodňoval jedincov v prípade vojny a hladomoru, kedy nositelia tohto genotypu v prípade záťažových situácií vydržali dlhšie a boli odolnejší práve vďaka nadmernému tuku. V civilizovanej spoločnosti bez hladomoru a vojen sa tento genotyp obrátil proti jeho nositeľom a stal sa tak jednou z hlavných príčin tohto druhu obezity.

2.) ženský typ obezity (typ hruška): postihuje prevažne ženy a je spôsobený vyššou aktivitou enzýmov ukladajúcich tuk v oblasti zadku a stehien. Tejto obezite sa hovorí tiež aj obezita typu vestonickej venuše. Nie je spojená s kardiovaskulárnym rizikom a taktiež u nej nie je dokázané vyššie riziko cukrovky typu 2. Tento typ obezity je však spojený s predčasnou artrózou kĺbov a samozrejme aj s psychickými poruchami.

Kombináciou oboch foriem obezity vzniká tzv. intermediálny typ (jablko/hruška). Na vývoj obezity sa nezanedbateľne podnieľa aj:

  • nedostatok pohybu (sedavé zamestnanie)
  • nadmerný prísun kalórií (prejedanie sa), často v spojitosti so stresom (stresové prejedanie sa)
Správne chudnutie

Ako sa obezita klasifikuje?

BMI index: Slúži k celkovému zhodnoteniu obezity. Váhu v kg podelíme výškou v metroch umocnenou na druhu.

BMI 26-30 predstavuje nadváhu

BMI 30-35 obezitu 1. stupňa

BMI 35-40 obezitu 2. stupňa

BMI nad 40 predstavuje morbídnu obezitu

Obvod v páse v cm: (Muži norma do 94 cm, ženy norma do 80 cm). Hodnoty mužov nad 102 cm a u žien nad 88 cm predstavujú vysoké riziko vzniku ochorení spojených s obezitou mužského typu.

Index pás: Tento index vypočítame tak, že obvod brucha v cm vydelíme výškou v cm. Norma je daná vekom. Vo veku 50 rokov a viac by mala norma byť 0,4- 0,6.

Aké je správne chudnutie?

0,5- 1,5 kg za týždeň

2-6 kg za mesiac

Figuactiv produkty:

Z našej značky si možeme vybrať z tyčiniek, polievok, nápojov a musli.

POLIEVKY: užívame 4 polievkové lyžičky a rozpustíme ich v 3 dcl vody. Jedna porcia polievky zodpovedá 220 kcal

NÁPOJE: 3 polievkové lyžice rozpustíme v 250 ml nízkotučného mlieka. Jedna porcia zodpovedá 230 kcal.

TYČINKY: Jedna tyčinka zodpovedá cca 230 kcal.

MUSLI: 3 polievkové lyžice zmiešame s 200g nízkotučného jogurtu. Jedna porcia obsahuje 289 kcal.

POMOCNÉ PRODUKTY:

PROTEINOVÝ NÁPOJ: dôležitá porcia bielkovín, odďaľuje pocit hladu. Užívame 1 odmerku do 100 ml vody alebo 125 ml nízkotučného mlieka.

VLÁKNINA FIBER BOOST: Navodzuje pocit sýtosti. 2 odmerky rozpustíme v 200 ml nízkotučného mlieka

PRO BALANCE: Minerály, ktoré môžeme pri redukcií váhy strácať. Užívame počas celej diéty.

FIGUACTIVE BYLINKOVÝ ČAJ: Pomáha pri odbúravaní tuku a pijeme počas celej redukčnej diéty.

Ak máte záujem o niektorý z produktov kliknite sem: https://zdravie-slovensko.sk/kategoria-produktu/chudnutie/

Ak si zakúpite akékoľvek dva produkty redukčnej diéty ako darček dostanete jedálniček na 30 dní úplne zadarmo!

Princíp Figuactive diéty pre správne chudnutie:

REDUKČNÁ DIÉTA

1.) redukčná fáza: dve hlavné jedlá denne nahradíme Figuactive produktami. Jedno jedlo denne, tzv. tretie jedlo (večeru) ponecháme a pripravíme si niečo podľa princípov vyváženej racionálnej výživy. Medzi hlavnými jedlami je nutné zachovať malé ,,svačinky“ (ovocie/zelenina). Po večeri, ak pociťujeme hlad užijeme 1 dávku proteinového nápoja. Fiber boost môžeme doplniť v doobedných hodinách.

Ak dosiahneme požadovaný úbytok na váhe prejdeme na udržovaciu fázu.

2.) udržiavacia fáza: jedno hlavné jedlo denne nahradíme Figuactive produktami. Dve jedlá denne, ponecháme a pripravíme si niečo podľa princípov vyváženej racionálnej výživy. Medzi hlavnými jedlami je nutné zachovať malé ,,svačinky“ (ovocie/zelenina). Po večeri, ak pociťujeme hlad užijeme 1 dávku proteinového nápoja. Fiber boost môžeme doplniť v doobedných hodinách. Udržiavacia fáza minimalizuje jojo efekt.

Racionálna redukčná výživa:

Desatoro, ktoré je nutné behom redukcie dodržovať. Týka sa to 2. a 3. jedla.

1.) Pitný režim: je dôležitý! Pijeme najmenej 4 dcl/ 10 kg, voda detoxikuje, vyplavuje toxíny z tela.

2.) Dostatok kvalitných bielkovín: mäso, vajce, nízkotučné mliečne výrobky, soja. Správna denná dávka bielkovín v redukčnej diéte je 0,8- 1,1g na kg ideálnej telesnej hmotnosti.

3.) Redukcia živočíšnych tukov a ich náhrada rastlinnými zdrojmi: užívajte v kuchyni pri úprave pokrmov rastlinné oleje.

4.) Dostatok kvalitnej zeleniny a ovocia: pomer 2:1. Zelenina a ovocie sú zdrojom vitamínov, minerálov, antioxidantov. Je nutné prijímať viac zeleniny ako ovocia, pretože má menšiu energetickú denzitu, má viac minerálov a viac odkysluje telo.

5.) Užívať potraviny s nízkym glykemickým indexom

6.) Obmedziť solenie: chlorid sodný zadržuje vodu v tele, zhoršuje chudnutie.

7.) Dostatok potravín s vysokým sýtiacim indexom: Najväčší sýtiaci index má vláknina, bielkoviny a voda.

8.) Princíp deliaceho taniera pre správne chudnutie: Na obed a na večeru dodržujte princíp deliaceho taniera. Tanier si pomyselne rozdeľte na 4 štvrtiny, ktoré sa snažte zaplniť rôznymi skupinami potravín.

1.štvrtina: zelenina

2.štvrtina: ovocie alebo zelenina (1/2 taniera zelenina)

3.štvrtina: sacharidy (ryža, pečivo, batáty..)

4.štvrtina: bielkoviny (kvalitné mäso, šunka, vajíčko, sója,..)

9.) Jesť viackrát denne: (5-6x) s intervalmi medzi jedlami (2-3 hod)

10.) Dostatok pohybu: prechádzky, cvičenie…

Viac našich článkov si môžete prečítať na našom Webe www.zdravie-slovensko.sk

Ďakujeme Vám za každé zdieľanie na sociálnych sieťach

Pokiaľ by ste mali záujem o produkty plné zdravých bylín navštívite aj náš e-shop.

Správne chudnutie

Článok je inšpirovaný knihou: Zdravie pomocou prírody, autor: MUDr. PAVEL HANZELKA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *